help-desk

Helpdesk? Hoe dan?

Elk groot bedrijf heeft er een. Een helpdesk. De naam zegt het al. Een desk waar je terecht kunt voor hulp. Vaak een legertje studenten die in hun vrije tijd een paar knaken willen bijverdienen om hun studieleningfinanciering aan te vullen.
De grote bedrijven zijn op meerdere manieren te contacten. Telefoon en e-mail kon al langer maar tegenwoordig zijn ze ook via social media te benaderen. Maar daarmee slaan ze de plank vaak soms aardig mis. Wij hebben een paar voorbeelden gevonden die toevallig allemaal bij aanbieders van mobiele telefonie gebeurde.

Vodafone helpdesk?

Voorbeeld 1: Op de Vodafone app kun je als klant zien dat de maandelijkse telefoonrekening €68,88 bedraagt. Aangezien Vodafone automatisch incasseert heb je hier geen omkijken naar. Je gaat er van uit dat dit allemaal goed gaat. Totdat je enkele weken later ineens niet meer kunt bellen, sms-en, internetten en appen. What the Fuck was hier aan de hand?
Aangezien er gewerkt moest worden liet de klant zijn vrouw naar de helpdesk bellen. Die kwamen met de boodschap dat dit niet werd geaccepteerd en dat de klant zelf moest bellen. Belachelijk. Maar het kan nog gekker: toen de klant zelf belde met de helpdesk werd hem verteld dat hij via de Vodafone app zijn betaling kon doen. De medewerker hield er alleen geen rekening mee dat deze app niet geopend kon worden aangezien internet het niet deed. Te gek voor woorden, maar het kan wederom gekker. Na het vele doorvragen werd uiteindelijk de reden van afsluiting verteld. De klant had 0,18 cent te weinig betaald. Althans, Vodafone had zelf 0,18 cent te weinig afgeschreven maar schoof de schuld in de schoenen van de klant. HOE DAN???

Voorbeeld 2: Als je als klant een zakelijk Vodafone abonnement hebt kun je je BTW gaan terugvragen met je aangifte bij de belasting. Hiervoor heb je wel je rekeningen nodig. Je neemt als klant keurig contact op met de helpdesk om deze rekeningen op te vragen. Vervolgens vraagt de helpdesk om je gegevens. Deze geef je af. Vervolgens laat deze helpdesk niks meer van zich horen. Je kan bellen tot je een ons weegt, tien mails sturen en ze bestoken met berichten via social media, ze reageren niet en laten gewoon zien schijt te hebben aan hun klanten.  Na een paar uur komt er dan eindelijk een reactie! Maar helaas, ze kunnen niks voor de klant betekenen. HOE DAN???

Het is niet alleen Vodafone die de plank geregeld mis slaat. Ook T-Mobile kan er wat van.

Voorbeeld 3: Je laat als T-Mobile klant elke maand een acceptgiro opsturen om je rekening te betalen. T-Mobile vergeet dit echter een keer op tijd te doen en ze sluiten je af. Vervolgens laten ze je opnieuw aansluitkosten betalen zodra je alsnog deze rekening betaald. HOE DAN???

 

Drie voorbeelden van verkeerde service van een helpdesk. Er zullen er nog legio zijn. Wij zijn er klaar mee.
Helpdesk? HOE DAN???

Reageer

Je emailadres zal niet gepubliceerd worden